Med ett leende bakom disken och full koll på dagens pussel av bokningar möter Gabriella Evenfjäll kunderna på Wist i Östersund. Efter nio år i företaget, både som tekniker och nu kundmottagare, vet hon att nyckeln till en bra dag är lagarbete – och att alltid hitta lösningen när det kör ihop sig.
Hej Gabriella! Vilken roll har du på Wist?
– Hej! Jag arbetar som kundmottagare på anläggningen i Östersund.
Hur hamnade du på Wist?
– Jag gick vuxenutbildningen till tekniker som anordnades i samarbete med Vilhelmina Lärcentrum och arbetade som detta fram till januari 2025. Jag växlade sedan om till att bli kundmottagare. Totalt har jag arbetat här i nio år!
Vad är det bästa med att arbeta just på Wist?
– Kollegorna! Och att vara en problemlösare i pressade situationer.
Vad får dig att känna stolthet i jobbet?
– När vi tillsammans löser kundernas problem. Särskilt när vi lyckas leverera över förväntan!
Hur ser en vanlig arbetsdag ut?
– Jag börjar med att kolla över schemat när jag kommer på morgonen, för att ha koll på vad som händer under dagen. Det är viktigt att planera för att hinna med inplanerade jobb och hantera akuta ärenden, då vi har ett konstant mottagande av kunder både via disk och över telefon. Jag uppskattar att man hela tiden behöver tänka, pussla och vara lösningsorienterad för att utnyttja det maximala av tiden vi har att röra oss med under en arbetsdag.
Vad gör du helst när du inte jobbar?
– Spenderar tid med familjen! Nu på hösten uppskattar jag även att vara i skogen och jaga.